JIP: slotactiviteit

Op zaterdag 25 mei werd het werkjaar voor onze Jippers, Jongeren in Parochie op weg naar het Vormsel, afgesloten want binnenkort komt hun examenperiode eraan.
Op het programma stond een fietstocht met verschillende haltes, een picknick, … maar de regen zorgde ervoor dat de begeleiding last minute overschakelde naar een ‘binnenprogramma’ in het Diocesaan Pastoraal Centrum in Mechelen.

Onze jongeren kregen een rondleiding en verwonderden zich over de vele prachtige ruimtes in het centrum, een waar doolhof met een zeer rijke geschiedenis. In de gangen rond het Atrium bewonderden we de Bijbelse olieverf schilderijen van Luc Blomme en stonden stil bij verschillende verhalen uit het oude en nieuwe testament. We gingen zelf creatief aan de slag en we maakten een eigen reproductie van het schilderij dat ons het meeste aansprak. We deelden onze gevoelens met elkaar aan de hand van emoticonfiguurtjes en we maakten het stil rond ‘jezelf zijn’, want jezelf kunnen zijn is toch zo belangrijk en niet altijd even gemakkelijk.
We blikten ook al vooruit naar het vormsel. Want vanaf september starten onze Jippers met de voorbereiding van hun vormsel op 2 februari 2025. Dat wordt een schitterend feest!