Vormsel

Vormsel St.-Jozef Coloma vanaf 2024-2025

Ben je (ouder van een) leerling van het 5de of 6de leerjaar?

Kom jij ook graag naar de catechese? Dat vinden wij echt supertof!

Liesbeth, Werner en Joke gaan een jaartje mee op weg: niet voor of achter jou, maar naast jou, lekker gezellig… Hopelijk ben je klaar om mee te gaan: wie weet waar we precies belanden?

Info voor de ouders

In onze parochie kan je in het zesde leerjaar vanaf het werkjaar 2024-2025 voor het vormsel kiezen op 12 jaar. Liesbet en Werner begeleiden de jongeren, maar ook de ouders.

In een 8-tal bijeenkomsten maken zij samen met de jongeren een boeiende reis door het evangelie en de belangrijke punten van geloven.

Een belangrijke stap in de richting van een eigen keuze om verder te gaan op hun pad richting geloven. Een symbolisch heel sterk moment waar we een heel jaar naartoe leven.

Werking

Ieder jaar wordt gewerkt rond een thema met veel verhalen en muziek over geloof en vertrouwen. In de bijeenkomsten wordt gewerkt met diverse werkvormen, want jongeren van 12 twee uur stilletjes op een stoel laten zitten, dat zou pas een zware opdracht zijn!

Het moment van samenkomen zal meestal op zondagvoormiddag zijn. We sluiten dan aan bij de zondagsviering in de parochie, waarop we ook de ouders van harte verwelkomen.

Afstemmen met de ouders

Op het programma staan twee avonden met de ouders, één keer in het begin van het werkjaar en één keer op het einde want de betrokkenheid van ouders vinden we belangrijk.

Ook tussendoor waarderen we enorm de inbreng van de ouders, bijvoorbeeld met een getuigenis, een tekst, een lied, een spel,…

De viering

De viering van het vormsel gaat in onze parochie door de ?de zondag na Pasen, om 11u.(Wordt nog bepaald)

Geen aparte viering maar een zondagsviering, omdat ook de betrokkenheid van onze ganse gemeenschap belangrijk is. De jongeren zelf hebben een ruime inbreng in deze viering: het moet hun viering zijn!

En daarna?

(Info volgt)

Inschrijven?

Dat kan bij het begin van het 6de leerjaar op het inschrijvingsdocument voor het vormsel dat je kan vinden op https://www.kerknet.be/organisatie/kerk-mechelen/formulieren