Nieuwjaarsconcert 14 januari 2024

De jarenlange traditie van het concert in de kerk werd op zondag 14 januari verder gezet en … het was weer genieten. Naast een aantal klassieke stukken werd ook een vrolijke noot aangeboord. Wist je dat ook schuurpapier muziek maakt? Wist je dat Marc Vandingenen ook een muzikale smid is?

Een vleugje geschiedenis:
In een vorige viering vertelde Paul Van Steen over de Koninklijke harmonie. Toen hij in onze gemeenschap begon (begin jaren 70) was de harmonie op sterven na dood. Hij wist een aantal mensen aan te spreken en te motiveren om hun schouders onder dit prachtige initiatief te zetten. De harmonie kwam weer tot leven.
Hun eerste concert was in onze kerk. Er was 1 probleem: ze hadden pas een nieuw uniform gekregen en daar hoorde een kepie bij. In de kerk mocht je echter geen hoofddeksel dragen… Wat nu? Paul Van Steen stelde de mannen gerust: zij mochten mét kepie in de kerk spelen. Het werd een feest!

We maken zeker afspraak voor volgend jaar! Succes!