Spring naar de inhoud

Nieuw bestuur Samana: aftrap

In de kerk zingen we als intredelied “Kom laat ons vieren” en daarin staat de mooie zin: “Wij willen één gemeenschap zijn”.
Samana, het vroegere Ziekenzorg, wil er voor zorgen dat iedereen tot die gemeenschap kan horen: ook mensen die fysiek niet meer naar de kerk kunnen komen, mensen die eenzaam zijn, mensen die ziek zijn, … Samana doet dat door activiteiten voor die mensen te organiseren. Onze eerste bijeenkomst op 5 juni was daar een voorbeeld van.
We komen uit een beroerde tijd. Een tijd dat de angst voor een covid-epidemie het openbaar leven bijna lam legde. Gelukkig is dat nu voorbij én gelukkig zijn er steeds vrijwilligers die daarbij helpen.

We stellen de nieuwe ploeg graag aan jullie voor: Lutgart Spanoghe, Lutgart De Borger, Lina Deprins (zat ook in het ‘oude’ bestuur’), Geert Buelens en Bart De Nijn. Wij hebben ons geëngageerd in dit ploegje van Samana en willen ons steentje bijdragen tot de wil om één gemeenschap te zijn.
Een nieuwe ploeg gaat van start. Dat wil dus zeggen dat er een oude ploeg was. Inderdaad was hier jarenlang een zeer actieve kern van Samana o.l.v. Luc de Leersnijder zaliger, die ons vorig jaar ontvallen is.
Leo Vercruysse, Leo Jannes en Monique Van de Werf waren actieve bestuursleden van Samana. Zij geven de fakkel door aan de nieuwe ploeg. Zij ontvangen een attentie voor hun gewaardeerde inzet.

Maandag 5 juni was de start van de nieuwe werking.
Heb je suggesties? Vertel het ons! Wat ieder van jullie bezig houdt, interesseert ons en willen we aandacht geven, maar we hebben jullie ook nodig als antennes of radars om mensen in nood ons aanbod te kunnen doen.
Het werd een fijne namiddag, met een gezellige babbel bij een kopje koffie of thee en een kleine versnapering.

Ben je geïnteresseerd in onze werking (als lid of als ziekenbezoeker)?
Stuur een mailtje naar samana@parochie-coloma.be. We nemen dan zeker contact met je op. Helpende handen zijn zeer welkom!